e-autók

Az autógyártók sorra jelennek meg a vadonatúj fejlesztésű tisztán elektromos modelljeikke. 2021-re már szinte minden nevesebb gyártó előállt saját e-modelljével, sőt egyes gyártók már több szegmenben is bemutatkoztak, így 2023-ra egészen széles lett a kínálat, minden bizonnyal mindenki megtalálja a számára ideális e-autót. Ezen oldal célja, hogy bemutassa a jelenleg elérhető e-járműveket. Igyekszünk a teljességre törekedni, tehát tényleg minden e-járművet bemutatni, minél több infót megosztani róla. Az autókat gyártónként csportosítottuk.

TESLA

A világ legismertebb, leginnovatívabb, legértékesebb e-jármű gyártója, akinek köszönhetjük napjaink e-jármű forradalmát. A cég körüli elképesztő felhajtás nem véletlen, hiszen évről évre tesznek le az asztalra olyan újításokat, mellyel folyamatosan az e-jármű gyártás csúcsán tudhatja magát a vállalat. A modellpalettájuk is folyamatosan bővül, igyekeznek az árazásban is minél szélesebb rétegeket elérni, ezen belül is folyamatosan fejlesztenek azért, hogy egy olcsó, mindenki számára elérhető, de kimagasló teljesítmény jellemzőkkel rendelkező járművet állíthassanak elő.

volkswagen

Hazánk másik igen népszerű autómárkája is jól áll a villanyautó paletta bővítésével. 2021-ben a modelljeinek többsége már elérhető hibrid változatban is. Sőt, megjelent több tisztán elektromos modell is.

Skoda

A Skoda első e-autója az Enyaq egyből a SUV szegmenst célozta meg és rövid idő alatt igen népszerű lett Közép-Európában.

porsche

A Porsche egy egészen félelmetes teljesítményű és igencsak tekintély parancsoló szuper-sportautóval tört be a villanyautó piacra. Ez a Porsche Taycan.

BMW

A német autógyár létrehozta az BMW i almárkát, ezzel is jelezve, hogy komolyan veszi az emissziómentes járművek fejlesztését. Az első modelljeik, a i3 és i8 fejlesztése 2008-ban indult, gyakorlatilag alig lemaradva a Teslától. A tervek szerint a gyár 2030-ra szeretné elérni, hogy az eladott járműveiknek a fele elektromos hajtású legyen. Ennek érdekében intenzíven fejlesztik minden járműszegmensben a modelljeiket, 2021-ben már 3 modell is kapható tisztán elektromos hajtással. A BMW elektromos modelljei flexibilis moduláris akkurendszert kaptak, mely a padlólemezben helyezkedik el, és könnyedén hozzáigazítható bármelyik modellhez. 2020-ban már az 5. generációs villanyautójukat fejlesztik.

bmw.hu

 

ford

Az amerikai autógyártókrólúgy az a hír járja, hogy az üzemanyag fogyasztás csak másodlagos kérdés, és a zöld megoldásoknak is híján vannak. Azonban be kellet látniuk, hogy a változások szele elől ők sem térhetnek ki. A Ford egykor a világ legnagyobb autúgyára volt. A megtépázot hírnevét egy igazán elegáns vonalvezetésű e-autóval igyekszik visszaszerezni és ezzel együtt a híresen benzinfaló országot egy zöldebb útra terelni.

volvo

A svéd autógyártó 2017-ben elkötelezte magát, hogy modelpalettája összes tagját fokozatosan villamosítja 2030-ig. Mát az 1970-es évek óta fejlesztenek elektromos hajtásláncokat, ez alatt sok tapasztalatot szereztek. Végül 2012-ben mutatták be első plug-in hibrid dízel modelljüket, mely konstrukcióval elsők voltak a világon. 

lucid

Napjaink egyik legizgalmasabb e-jármű gyártója. Nem titkoltan a Tesla első számú vetélytársa szeretne lenni, és elnézve az általuk megálmodott autócsodát, erre minden esélyüke megvan. Eddigi egyetlen modelljük a Lucid Air várhatóan 2021-ben kerül sorozatgyártásba, árazása, kialakítása a prémium kategóriába helyezi a modellt.

dacia

A romániai autógyártó első elektromos modellje 2021 őszén jelent meg, és rögtön az egyik legkedvezőbb árú elektromos autó lett a piacon.

kizárólag hibrid hajtást kínáló gyártók

Toyota

Ki ne emlékezne a világ első szériában gyárott elektromos hajtáslánccal ellátott autójára, a Priusra. Az akkoriban még megmosolyogtató teljesítményű és megjelenésű autó megnyitotta az utat az e-hajtáslánc irányába, ennek ellenére más autógyártók, csak nagyon lassan kezdék el kifejleszteni e-hajtásláncos járműveiket. Ez idő alatt a Toyota értékes tapasztalatokat szerzett, a Prius már több modellfejlesztésen átesett. Ennek is köszönhető, hogy a Japán gyártó 2017-ben 1,5 millió elektromos hajtáslánccal rendelkező járművet értékesített, mellyel világelsők voltak, 3 évvel megelőzve saját céldátumukat. A Toyota specialitása a hibrid hajtás, a mai napig nem rendelkeznek tisztán elektromos hajtású modellel.

SUZUKI

Hazánk egyik legnépszerűbb autómárkája 2019 végén jelent meg hibrid modelljeivel úgy, hogy a tisztán benzines változatok gyártásával végleg le is álltak. 2021-ben már minden modelljük mild hibrid rendszerű.